Ergopraxis Das Fachmagazin für Ergotherapie, Thieme Verlag Heft 11/12-2023, Jahrgang 16) ISSN 1869-5507 Seite(n) 22 bis 25 DOI: 10.1055/a-2132-9017 CareLit-Dokument-Nr: 318600 |
|
Spielen ist die primäre Betätigung von Kindern. Kommt es zu Problemen im kindlichen Spielverhalten, gilt es auch die Co-Betätigung zwischen Kind und Eltern zu betrachten. Dabei helfen verschiedene ergotherapeutische Assessments und Interventionen. 03 November 2023 © 2023. Thieme. All rights reserved. Georg Thieme Verlag KG Rüdigerstraße 14, 70469 Stuttgart, Germany Literaturverzeichnis 1 Lim YZG, Honey A, McGrath M. The parenting occupations and purposes conceptual framework: a scoping review of „doing” parenting. Austr Occup Ther J 2021; 69: 98-111 DOI: 10.1111/1440-1630.12778. CrossrefPubMedGoogle Scholar 2 Landesrahmenvereinbarung zur Umsetzung der Verordnung zur Früherkennung und Frühförderung behinderter und von Behinderung bedrohter Kinder gemäß §46 SGB IX in Verbindung mit der Frühförderungsverordnung (FrühV) (23.12.2016). Im Internet. https://www.lvr.de/media/pressemodul/fb03_bilder_und_dateien_1/2017_3/jugend_4/Landesrahmenvereinbarung_FF_Unterschriften.pdf Stand: 09.10.2023 Google Scholar 3 Jascenoka J, Petermann F. LoMo 3-6 – Leistungsinventar zur objektiven Überprüfung der Motorik von 3-6 jährigen Kindern. 1. Aufl. Göttingen: Hogrefe; 2018 Google Scholar 4 Wiseman JO, Davis JA, Polatajko HJ. Occupational development: towards an understanding of children’s doing. J Occup Sci 2005; 12: 26-35 DOI: 10.1080/14427591.2005.9686545. CrossrefGoogle Scholar 5 Cooper RJ. The impact of child abuse on children’s play: a conceptual model. Occup Ther Inter 2000; 07: 259-276 DOI: 10.1002/oti.127. CrossrefGoogle Scholar 6 Winnicott DW. Playing and reality. Tel-Aviv, Israel: Am-Oved; 1995 Google Scholar 7 Winnicott DW. The child, the family and the outside world. Tel-Aviv, Isarel: Sifriat Poalim Publishing House Ltd; 1999 Google Scholar 8 Christiansen C, Townsend E. Introduction to occupation: the art and science of living. 2 ed. London: Pearson; 2010 Google Scholar 9 Miller-Kuhaneck H, Spitzer SL. Making Play Just Right: Unleashing the Power of Play in Occupational Therapy. Burlington: Jones & Bartlett Learning; 2022 Google Scholar 10 Burghardt GM. Defining and Recognizing Play. Pellegrini A, Nathan P, eds. In: The Oxford Handbook of the Development of Play. Oxford: Oxford University Press; 2012: 10-18 Google Scholar 11 Stagnitti K. Learn to play therapy. process, principles and practical activities. 2nd ed. Melbourne: Learn to Play; 2021 Google Scholar 12 Skard G, Bundy AC. Test of Playfulness (ToP)- Testzur Spielfähigkeit. Idstein: Schulz-Kirchner; 2011 Google Scholar 13 Morozini M. Exploring the engagement of parents in the co-occupation of parent-child play: an occupational science’s perspective. Inter J Prevtreat 2015; 04: 11-28 DOI: 10.5923/s.ijpt.201501.02.. CrossrefGoogle Scholar 14 Mohan M, Bhat JS. Influence of socio-economic status on play development in toddlers – a mother child dyadic interaction based study. Neuropsychiatrie de l’Enfance et de l’Adolescence 2022; 70: 68-74 DOI: 10.1016/j.neurenf.2021.11.005.. CrossrefGoogle Scholar 15 Roopnarine J. Cultural variations in beliefs about play, parent– child play, and children’s play: Meaning for childhood development. A. Pellegrini, Ed. In: The Oxford handbook of the development of play. Oxford: Oxford University Press; 2012: 19-40 Google Scholar 16 Ramugondo E. Intergenerational play within family: The case for occupational consciousness. J Occup Sci 2012; 19: 326-340 DOI: 10.1080/14427591.2012.710166. CrossrefGoogle Scholar 17 Pajareya K.. DIR/Floortime® parent training intervention for children with developmental disabilities: a randomized controlled trial. Siriraj Med J 2019; 71. DOI: 331-338. 10.33192/Smj.2019.51 Google Scholar
{{detailinfo.data.api.data.document[0].apa}}
{{detailinfo.data.api.data.document[0].vancouver}}
{{detailinfo.data.api.data.document[0].harvard}}